Kundansvariga
De kundansvariga är våra eldsjälar som varje dag har kontakt med kunderna, samordnare på kommunen, försäkringskassan, anhöriga och assistenterna. Som spindeln i nätet drar de i alla trådar för att arbetet och vardagen ska flyta på så smidigt som möjligt.
Ida Gustafsson
/ Kundansvarig, Umeå
Mitt namn är Ida och jag är uppvuxen i inlandet men har rotat mig vid kusten i Umeå. Jag har två barn i åldrarna 8 och 10 och spenderar därför väldigt mycket tid just nu vid sidan om fotbollsplanen. Får jag välja själv så gör jag gärna något kreativt i någon form, lyssnar på en truecrime dokumentär, umgås med vänner och familj eller är ute i naturen.
Jag är utbildad personalvetare och har spenderat tiden efter studierna inom vård- och omsorgsbranschen. Först som personalsamordnare på ett äldreboende, sedan som rekryteringsspecialist på ett privat assistansbolag, för att därefter bli erbjuden rollen som verksamhetschef inom assistansen. Jag har även hunnit med en ytterst snabb vända på Försäkringskassan som utredare inom assistansersättningen.
Sylvia Wallin Holmqvist
/ Kundansvarig, Malmö
Sylvia utgår från vårt kontor i Malmö. Innan hon kom till God Assistans arbetade hon på ett större assistansbolag som kundansvarig under fyra års tid och hon har även arbetat som personlig assistent under sin studietid.
Bibban Svensson / Kundansvarig, Malmö
Bibban utgår från vårt kontor i Malmö. Innan hon kom till God Assistans arbetade hon med LSS-bostäder, men har även stor erfarenhet från assistansbranschen. Respekt, lyhördhet och omtanke är Bibbans ledord i livet.
Madelene Öberg
/ Kundansvarig, Luleå
Madelene har tidigare arbetat som personlig assistent och arbetsledare hos God Assistans i Norr och utgår från vårt kontor i Luleå. Madelene har under större delen av sitt yrkesverksamma liv på ett eller annat sätt arbetat med människor och har alltid trivts otroligt bra med detta, vilket var den främsta orsaken till att hon sökte sig till assistansyrket för drygt 10 år sedan. Madelene brinner för att skapa rätt förutsättningar för både kunden och medarbetaren och lyssna till behoven som finns och göra skillnad.
Ammi Rönn / Kundansvarig, Sundsvall
Ammi har lång erfarenhet inom personlig assistans och utgår från vårt kontor i Sundsvall. Hon arbetade tidigare på ett större assistansbolag där hon hade en rad olika roller varav senast som verksamhetschef inom personlig assistans. Innan dess arbetade hon inom vård och omsorg med fokus på funktionsnedsättning. Ammi brinner för att få arbeta med människor och få känna att hon kan göra skillnad.
Ulrika Richnau
/ Kundansvarig, Sundsvall
Ulrika har hela sitt yrkesliv arbetat inom vård och omsorg samt psykiatrin och utgår från vårt kontor i Sundsvall. Hon har även en egen erfarenhet och förståelse som anhörig till någon som har behov av personlig assistans. Hennes pappa blev beviljad assistans efter en dykolycka för drygt 20 år sedan. De senaste tio åren har hon arbetat som verksamhetschef inom personlig assistans på ett större assistansbolag innan hon kom till God Assistans.
Tanja Malmqvist / Kundansvarig
/ VD i Väst, Göteborg
Tanja är VD på God Assistans i Väst och har i sitt yrkesverksamma liv spenderat största delen inom personlig assistans, både den kommunala och privata sektorn. Hon har ca 17 års erfarenhet av just assistans. Hon är medicintekniskt utbildad men har aldrig praktiserat den professionen. Hon kommer senast från en av marknadens största privata aktörer gällande personlig assistans.
Petra Lindström
/ Verksamhetsutvecklare, Kundansvarig, Stockholm
Petra är beteendevetare i grunden och har dessutom lång erfarenhet som personlig assistent och arbetsledare. Hon är en person med starkt driv och positiv energi samt grundare av tillgänglighets-appen Fritt Fram. Petra utgår från vårt kontor i Sundbyberg.
Gabriela Caligari / Kundansvarig, Stockholm
Gabriela har lång erfarenhet av personlig assistans och utgår från kontoret i Sundbyberg.
Hon har hela sitt yrkesverksamma liv jobbat med människor och service. De senaste 18 åren inom assistans, bland annat som personlig assistent, kundansvarig och ansvarig för korttidsbemanning.
”Att arbeta kund- och personalinriktat med kvalitet skulle jag säga är min styrka. Jag är innovativ, service minded och lösningsfokuserad.”
Anneli Nordström Lundqvist
/ Kundansvarig, Stockholm
Anneli är en av våra allra mest erfarna medarbetare inom personlig assistans och utgår från vårt kontor i Sundbyberg. Anneli har under många år arbetat på olika nyckelpositioner inom assistans. Hon var bl.a. med och byggde upp ett assistansbolag som idag tillhör ett av landets största. Anneli har en djup kunskap och förståelse för ”hantverket” assistans och brinner för att hjälpa människor samt ge det lilla ”extra” i allt hon gör.
Veronika Nossbring / Kundansvarig, Norrköping
I 25 år har Veronika arbetat inom äldreomsorg, daglig verksamhet och på LSS-boenden i Norrköpings kommun . Hon har varit med och startat upp två boenden för unga vuxna och efter det arbetade hon tre år som samordnare inom personlig assistans. Nu senast kommer hon från ett större assistansbolag där hon arbetat som verksamhetschef i 5 år. Veronika utgår från vårt kontor i Norrköping.
Malin Forsberg
/ Kundansvarig, Stockholm
Vår egen empatiska och sympatiska ”funkismorsa” Malin har varit med sen starten av God Assistans. Men bara för att hon är en fossil i sammanhanget, tröttnar hon aldrig på jobbet! ”Med avstamp i min dotters assistans ser jag utmaningar men också så mycket möjligheter, personlig assistans är fantastiskt att få arbeta med på flera plan” Med en bakgrund inom media samt mångårig erfarenhet av logistik med internationell inriktnig är hon en mycket uppskattad lagspelare hos oss. Malin gillar skärgården, människor som bjuder på sig själva och fikabröd. Hon gillar också djur och nästan alla hon hittills träffat gillar också henne. Speciellt stora spindlar, mygg och fästingar.
Anders Huss / VD/Kundansvarig, Karlstad
Anders är verksamhetschef och ansvarig för vårt nystartade kontor i Karlstad som öppnat nu i januari. Han har arbetat inom assistans sedan 2005 då han började som personlig assistent i Karlstad. Sedan 2006 har han arbetat med själva organisationen kring assistans i både större och mindre företag inom personlig assistans och i en rad olika roller.
Nina Riestola
/ Kundansvarig, Göteborg
Nina utgår från vårt kontor i Göteborg. Innan hon började på God Assistans jobbade hon på en av marknadens största privata aktörer inom personlig assistans, och har arbetat både som personlig assistent och därefter som chef i drygt 20 år.
Camilla Lindh / Kundansvarig, Norrköping
Camilla har arbetat som samordnare , lönadministration och personlig assistent både inom personlig assistans samt LSS boenden i 19 år.
Hennes drivkraft i arbetet som kundansvarig är att vara den som bidrar till en bättre vardag för våra kunder och medarbetare. Hennes bakgrund som personlig assistent och samordnare gör att hon snabbt får förståelse för situationer som kan möta våra assistenter och kunder.
Hennes glada skratt ekar i korridorerna och som den lagspelare hon är bidrar hon med kunskap och support.
När Camilla inte jobbar så är hon med sin familj och är gärna ute i naturen. Matlagning och pyssel i trädgården ligger även henne varmt om hjärtat.
Frida Lundmark / Kundansvarig, Skellefteå
Frida bor i Skellefteå med sin familj som består av sambo och 5 barn. Hon började sin karriär inom personlig assistans 2007, då hon valde att driva sin dotters assistans i egen regi fram till 2014. 2016 utbildade hon sig till undersköterska och har därefter jobbat inom äldreomsorgen, som koordinator på ambulansflyget, undersköterska och som assistent/arbetsledare. När hon är ledig gillar hon att umgås med min familj, inreda, laga mat, baka och resa.
Nina Hansson Åstot / Kundansvarig, Luleå
Jag heter Nina, kundansvarig på God Assistans. Bor i Gällivare, men har en koppling till Jokkmokk där jag är född. Har två vuxna döttrar och har arbetat med människor i hela mitt yrkesliv, bland annat inom flygbranschen, förskola och migrationsverket. Har arbetat som kundansvarig sedan 2015 och har lärt mig mycket under dessa år. På fritiden tränar jag och umgås med mina hundar. Besöker gärna vår stuga i fjällen för att koppla av.
Mia Rieder / Kundansvarig, Stockholm
Mia började på God Assistans på stockholmskontoret våren 2023 efter att ha arbetat i tre olika assistansbolag varierande storlek sedan 1999. Hon inledde sin bana som personlig assistent och fortsatte för att arbeta som kundansvarig. Långt senare hade hon uppdrag som kontorschef och kundombudsman, däremellan hann hon med att ha ett eget litet assistansbolag. Hon skulle aldrig lämna assistansbranschen frivilligt, det är helt enkelt FÖR stimulerande.
Annika Johansson / Kundansvarig, Stockholm
Annika har under största delen av sitt yrkesliv arbetat inom vård och omsorg. Hon har arbetat som undersköterska och arbetar fortfarande extra på förlossningen emellanåt, bara för att det är så roligt och givande. Annika har under många år arbetat inom assistansbranschen, både som kundansvarig och som ekonom, vilket gör att hon har mycket erfarenhet och kunskaper som hon gärna delar med sig av till sin omgivning. Som person är Annika glad, lösningsorienterad och effektiv. Hon har nära till skratt och ett stort hjärta som brinner för att hjälpa människor. På fritiden tycker Annika om att umgås med familj och vänner, träna och hon har alltid nya projekt på gång.
Frida Hallgren
/ Kundansvarig, Falun
Fridas arbetsliv startade på en gruppbostad där hon blev kvar i många år, parallellt med högskolestudier och en examen till personalvetare. Strax senare började Frida som chef inom personlig assistans på ett av landets större assistansbolag, där hon arbetat sedan 2017. När Frida inte är i tjänst så finner man henne mest troligt i stallet, i svampskogen med hunden eller hemma med familjen.
Lizett Toll / Kundansvarig, Göteborg
Lizett Toll är vårt senaste tillskott i form av Kundansvarig i Göteborg. Lizett är 31 år gammal och kommer närmst från en av de största aktörerna på marknaden inom personlig assistans. Hon har arbetat inom assistansbranchen i 13 år och det ligger henne varmt om hjärtat. Lizett valde att komma till God Assistans då hon tror på vårt koncept och sätt att arbeta, att vi anser att beslut skall tas så nära kund som möjligt och därav arbeta med arbetsledare tycker jag är rätt väg att gå. Transparensen kring ekonomin är viktigt och kunderna får insyn i vad som faktiskt kommer in och vilka kostnader som finns månad för månad.
Hanna Andersson/ Kundansvarig, Gällivare
Hanna är uppvuxen i Jokkmokk men bor numera i Gällivare. Hanna har arbetat som personlig assistent i tre år innan hon började jobba som kund- och personalansvarig 2018 åt ett större assistansbolag i Gällivare. I stort sett hela hennes arbetsliv har hon jobbat inom assistansbranschen. Det är inom personlig assistans hon helhjärtat vill lägga sitt driv och fokus. Att få hjälpa människor och se till att alla har rätt till ett liv som dom önskar efter deras egna förutsättningar i den utsträckning det går.
Karolina Malek / Kundansvarig , Stockholm
Karolina Malek har arbetat som personlig assistent och som arbetsledare i flera år. Hon har en god förståelse för personlig assistans och vet vad som krävs för att en assistans ska fungera smidigt. Karolina är serviceinriktad och drivs av viljan att skapa goda arbetsvillkor för assistenterna och en väl fungerande vardag för kunderna. ”Att få jobba på God Assistans ger mig möjlighet att utvecklas samtidigt som jag, i min roll som Kundansvarig, verkligen kan göra skillnad och bidra till trygghet för våra kunder”.
Emma Larsson/ Kundansvarig, Karlstad
Emma är utbildad socionom och har jobbat inom personlig assistans sedan 2005. Hon har även arbetat som handläggare på Försäkringskassan inom assistansersättning samt juridiskt sakkunnig och verksamhetschef på ett större assistansbolag. På fritiden gillar hon att umgås med sin familj och vänner.
Fredrik Finnmark / Kundansvarig, Karlstad
Jakob Wiess / Kundansvarig, Karlstad
Lisa Hegyes / Kundansvarig, Norrköping
Marie Mossberg / Kundansvarig, Växjö, Oskarshamn
Marie kom till oss på god assistans under våren 2024 och har tidigare erfarenhet av arbete som behandlingspedagog inom rättspsykiatrin. Innan hon började hos oss har hon under flera års tid arbetat som kundansvarig på ett annat bolag inom personlig assistans.
På fritiden läser hon gärna en bra deckare, fixar i trädgården och umgås med familjen.
Chanica Nordh / Kundansvarig, Växjö, Oskarshamn
Chanica började på God assistans våren 2024 och startade då upp kontoret i Växjö tillsammans med sin kollega Marie sedan många år. Chanica är utbildad HR-specialist och har jobbat som kundansvarig inom personlig assistans sedan 2019, i både större och mindre bolag.
Fritiden består av att träna och tävla i sporten tyngdlyftning. Som före detta konditor älskar Chanica att baka och bjuder gärna kollegorna på fika.
Lisen Karlström / Kundansvarig, Göteborg
Lisen började på God Assistans i Väst hösten 2024. Lisen har en utbildning inom HR och kommer senast från en liknande roll vid ett av landets största assistansbolag. Under sin studietid arbetade hon även extra som personlig assistent.
På fritiden tycker Lisen om att laga mat och umgås med familj och vänner.
Frida Palmgren/ Kundansvarig, Göteborg
Frida började på god assistans under hösten 2024 och hon kommer från en av de största aktörerna på marknaden inom personlig assistans. Förutom sin bakgrund inom assistansbranschen har hon flera års erfarenhet som rekryterare med bemanningsansvar inom olika branscher. Hon har därtill en utbildning som personalvetare inom arbets- och organisationspsykologi. Frida valde att komma till God Assistans då arbetssätt stämmer väl överens med hennes värderingar och viljan att jobba nära kunder och personal med kvalitet och omtanke i fokus. På fritiden gillar hon att spendera tid tillsammans med vänner och familj, träna, måla och pyssla.
Stina Wikström / Kundansvarig, Skellefteå (föräldraledig)
Stina har lång erfarenhet inom personlig assistans då hon innan hon kom till God Assistans har arbetat som personlig assistent, ekonomiadministratör och verksamhetschef på ett av de största assistansbolagen. Hos oss tillför hon bland många saker ordning och reda samt att hon är väldigt mån om sina kunder och medarbetare. Stina vill att alla ska må bra och trivas med tillvaron och utgår från vårt kontor i Skellefteå.
Paula Ellis / Kundansvarig (Föräldraledig), Stockholm
Paula har arbetat hos oss inte bara en gång utan två. Hon är en administrativ begåvning som stöttar God Assistans och kollegor med det jobb som lite otacksamt aldrig syns. Konstigt nog så går hon i gång på administrationen som uppstår till följd av assistansbranschens otaliga regelverk. Som om inte det räcker ryms här en engagerad kundansvarig. Paula har bland annat arbetat som kundansvarig på ett annat bolag, personlig assistent och elevassistent. På fritiden hittar du henne springandes efter barnen eller om hon har tur; springandes själv i skogen.
Lisa Hellberg / Kundansvarig (Föräldraledig), Stockholm
Lisa kastar sig över arbetsuppgifter med en energi och uthållighet som andra kan avundas.
Hennes socionomutbildning och erfarenhet av myndighetsutövning ger henne en god inblick i vår komplexa lagstiftning inom personlig assistans. Dessutom har hon själv arbetat som assistent. Hon är envis, energisk och aktiv, det gäller både på jobbet och privat. När hon inte är på jobbet tränar hon och vandrar (såklart, hon har norrländskt påbrå). Lisa brinner för möten med människor och hjälper gärna till med stort som smått i utformandet av våra kunders assistanser.
Matilda Bertlin / Kundansvarig, Stockholm (föräldraledig)
Matilda har ett stort hjärta och drivs av att göra något bra för andra människor, vilket är anledningen till att hon valt att arbeta inom vård och omsorg under hela sitt yrkesliv. Hon har arbetat både praktiskt och administrativt inom området och arbetar sedan 2017 som kundansvarig på God Assistans. Matilda är mycket uppskattad av både medarbetare, assistenter och kunder för sin varma och glada personlighet och sin stora kunskap och omsorg. När Matilda är på kontoret har hon ofta med sig hunden Melvin; en glad tuss som livar upp tillvaron för alla.